Sevgili Arkadaşlar! Çalışmalarımızı buradan görebilirsiniz.
 |
İşte bizim yeşillikler içinde tertemiz okulumuz... Mutlaka bekleriz. |
 |
Ama artık bunları görmek istemiyoruz. Bu yüzden proje geliştiriyoruz. |
 |
Bu resim Geri Dönüşüm Bilincini anlatır. Siz ne sanmıştınız? Balık yemek istiyorsak çevremizi temiz tutmalı ve temiz tutturmalıyız. |
 |
Okulumuzdaki
tüm sınıfları dolaştık ve her sınıfın “geri dönüşüm ve çevre” temalı sloganlar
yazmalarını istedik. Sınıfların
oluşturduğu sloganları sınıf kapılarına yazdık ve boyadık.
|
 |
Diğer sloganlardan örnekler... |
ÇEVRECİ
MARTILAR KÖŞESİ OLUŞTURDUK
 |
Sınıfımızın
bulunduğu katta proje tanıtımı için duvar boyaması yaptık. Çevreci martılar
panosu hazırladık ve her ay çalışmalarımızı güncelledik.
|
 |
Diğer bir çevre köşemiz. Nasıl olmuş? |
SÖYLEŞİ
DÜZENLEDİK
 |
Prof.
Dr. Orhan KURAL ‘Dünya İçin Bir Şey Yap,
Bir Gezginin Dünyası, Dünya Kalemimin Ucunda..’ adlı kitaplarını
öğrencilerimize imzalayarak hediye etti. |
 |
Söyleşiye
katılan her öğrenci, yeniden değerlendirilme imkanı olan atıkların çeşitli
fiziksel veya kimyasal işlemlerden geçirilerek ikincil hammaddeye
dönüştürülerek tekrar üretim sürecine dahil edilebileceğini öğrendi ve çevreye
duyarlılık konusunda daha da bilinçlendi.
|
BEYKOZ
CAM OCAĞINI GEZDİK
 |
Beykoz
cam ocağı gezisi düzenlenerek geri dönüşümün nasıl gerçekleştiği izlendi. Biz
çevreci martılar olarak, çevreye atılan bir camın nasıl geri dönüştürülüp
kullanılabilir hale geldiğini gözlemledik. |
 |
1
ton cam atık ile 100 lt petrol tasarrufu yapılabildiğinin
farkına vardık. Camın geri kazanımıyla; enerji tüketiminde %25, hava
kirliliğinde %20, maden atığında %80, su tüketiminde %50 oranında azalma
meydana geldiğini öğrendik. |
 |
Bunun
sonucunda hepimizde atık haldeki camı çöpe atmak yerine ayrıştırılarak geri
dönüşüme göndermek konusunda duyarlılık oluştu.
|
 |
Ayrıca
1 metal kutunun geri dönüşümünden
elde edilen enerji ile 100 Watt’lık bir ampülün 20 saat çalışabildiğini, 1 Ton
kullanılmış kâğıt atığının geri dönüşümü sonucunda, 16 adet yetişmiş çam ağacı
ve 85 metrekarelik ormanlık alan tahrip edilmeyeceğini,
böylelikle Türkiye genelinde yılda
80 milyon çam ağacı ve 40.000 hektar ormanlık arazi korunmuş olacağını fark ettik.i
|
 |
Tişörtler
bastırıldı. Bir pilot bölge belirlendi. Pilot bölgeye anketler uygulandı. |
 |
Çevre
bilincini çocuklara benimsetmek için projeye katılan her öğrenciye tişört
bastırıldı. |
ANKETLER
UYGULANDI
 |
Biz
çevreci martılar olarak Üsküdar Bilgen Konutları pilot bölge olarak seçtik. |
 |
Gurup
halinde pilot bölgeye gittik, ön anketler yaptık. |
 |
Anketleri
değerlendirip pilot bölgede çevre bilinci oluşturmak, atıkların ayrıştırılması
ve geri dönüşüme gönderilmesi konusunda çalışmalar yaptık.
|
 |
Bilgen
konutlarında yaşayan site sakinlerinin çevreye duyarlılık ve geri dönüşüm
konularıyla ilgili
sorularla farkındalıklarını arttırmaya
çalıştık.
|
 |
Çevreci martılar site sakinlerine
anket yaparken insanlarla iletişim becerilerini geliştirme fırsatı da buldular.
|
SİTEYE
ÇÖP AYRIŞTIRMA KUTULARI GÖTÜRÜLÜP YERLEŞTİRDİK
 |
Bilgen
konutlarındaki site sakinlerine el ilanları dağıttık ve broşürler asarak onları
bilinçlendirdik |
 |
Sitedeki
her binaya kağıt, metal, plastik ve cam olmak üzere dört ayrı çöp kovası
koyduk. |
 |
Belediye
görevlileri ile iletişime geçerek ayrıştırılan çöplerin alınmasını sağladık.
|
 |
Çöp
kovalarının üzerlerine ‘’ kağıt,metal, cam, plastik ‘’ şeklinde renkli
kalemlerle yazılar yazdık.
|
 |
Çöp
kovalarını apartmanların girişlerine yerleştirdik |
OKULDA DA ETKİNLİKLER YAPTIK
 |
İnsanlarda
geri dönüşüm bilincinin olmayışı ve çevre kirliliği sebebi ile bir çok hayvan
ve bitkilerin nesli tükenmektedir. Çevreci martılar olarak bu konuya dikkat
çekmek için okulumuz bahçesinde bir sergi düzenledik.
|
 |
Okuldaki
yiyecek atıklarının düzenli olarak hayvan barınağına ulaştırılmasını sağladık.
Belediye
görevlileri ile iletişim kurarak, her gün okulumuzda atık haldeki gıda
maddelerinin çöpe gitmek yerine evsiz hayvanlara ulaştırılmasını sağladık.
|
OKULUMUZDAKİ
ATIKLARI AYRIŞTIRIP GERİ DÖNÜŞÜM DEPOLARINA GÖTÜRDÜK
 |
Okulumuzdaki
plastik, kağıt, metal ve cam gibi atıkları topladık. Bu atıkları geri dönüşüm
deposuna götürdük ve atıkların doğaya kazandırılma işlemini gözlemledik.
|
 |
Atıkların
tekrar kullanılabilir hale gelmesini olay yerinde izledik. Depoda çalışan
mühendis ve diğer görevlilerden bilgiler edindik.
|
A
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder