Fotoğraflarla Proje

Sevgili Arkadaşlar! Çalışmalarımızı buradan görebilirsiniz.

İşte bizim yeşillikler içinde tertemiz okulumuz... Mutlaka bekleriz.


Ama artık bunları görmek istemiyoruz. Bu yüzden proje geliştiriyoruz.



Bu resim Geri Dönüşüm Bilincini anlatır. Siz ne sanmıştınız? Balık yemek istiyorsak çevremizi temiz tutmalı ve temiz tutturmalıyız.




Okulumuzdaki tüm sınıfları dolaştık ve her sınıfın “geri dönüşüm ve çevre” temalı sloganlar yazmalarını istedik. Sınıfların  oluşturduğu sloganları sınıf kapılarına yazdık ve boyadık.




Diğer sloganlardan örnekler...


ÇEVRECİ MARTILAR KÖŞESİ OLUŞTURDUK



Sınıfımızın bulunduğu katta proje tanıtımı için duvar boyaması yaptık. Çevreci martılar panosu hazırladık ve her ay çalışmalarımızı güncelledik.





Diğer bir çevre köşemiz. Nasıl olmuş?







SÖYLEŞİ DÜZENLEDİK


Prof. Dr. Orhan KURAL  ‘Dünya İçin Bir Şey Yap, Bir Gezginin Dünyası, Dünya Kalemimin Ucunda..’ adlı kitaplarını öğrencilerimize imzalayarak hediye etti.








Söyleşiye katılan her öğrenci, yeniden değerlendirilme imkanı olan atıkların çeşitli fiziksel veya kimyasal işlemlerden geçirilerek ikincil hammaddeye dönüştürülerek tekrar üretim sürecine dahil edilebileceğini öğrendi ve çevreye duyarlılık konusunda daha da bilinçlendi.



BEYKOZ CAM OCAĞINI GEZDİK


Beykoz cam ocağı gezisi düzenlenerek geri dönüşümün nasıl gerçekleştiği izlendi. Biz çevreci martılar olarak, çevreye atılan bir camın nasıl geri dönüştürülüp kullanılabilir hale geldiğini gözlemledik.





1 ton cam atık ile 100 lt petrol tasarrufu yapılabildiğinin farkına vardık. Camın geri kazanımıyla; enerji tüketiminde %25, hava kirliliğinde %20, maden atığında %80, su tüketiminde %50 oranında azalma meydana geldiğini öğrendik.





Bunun sonucunda hepimizde atık haldeki camı çöpe atmak yerine ayrıştırılarak geri dönüşüme göndermek konusunda duyarlılık oluştu.

Ayrıca 1 metal kutunun geri dönüşümünden elde edilen enerji ile 100 Watt’lık bir ampülün 20 saat çalışabildiğini, 1 Ton kullanılmış kâğıt atığının geri dönüşümü sonucunda, 16 adet yetişmiş çam ağacı ve 85 metrekarelik ormanlık alan tahrip edilmeyeceğini, böylelikle Türkiye genelinde yılda 80 milyon çam ağacı ve 40.000 hektar ormanlık arazi korunmuş olacağını fark ettik.i





Tişörtler bastırıldı. Bir pilot bölge belirlendi. Pilot bölgeye anketler uygulandı.





Çevre bilincini çocuklara benimsetmek için projeye katılan her öğrenciye tişört bastırıldı.



ANKETLER UYGULANDI
Biz çevreci martılar olarak Üsküdar Bilgen Konutları pilot bölge olarak seçtik.



Gurup halinde pilot bölgeye gittik, ön anketler yaptık.






Anketleri değerlendirip pilot bölgede çevre bilinci oluşturmak, atıkların ayrıştırılması ve geri dönüşüme gönderilmesi konusunda çalışmalar yaptık.






Bilgen konutlarında yaşayan site sakinlerinin  çevreye duyarlılık ve geri dönüşüm konularıyla ilgili sorularla farkındalıklarını arttırmaya çalıştık.






Çevreci martılar site sakinlerine anket yaparken insanlarla iletişim becerilerini geliştirme fırsatı da buldular.



SİTEYE ÇÖP AYRIŞTIRMA KUTULARI GÖTÜRÜLÜP YERLEŞTİRDİK



Bilgen konutlarındaki site sakinlerine el ilanları dağıttık ve broşürler asarak onları bilinçlendirdik





Sitedeki her binaya kağıt, metal, plastik ve cam olmak üzere dört ayrı çöp kovası koyduk.




Belediye görevlileri ile iletişime geçerek ayrıştırılan çöplerin alınmasını sağladık.





Çöp kovalarının üzerlerine ‘’ kağıt,metal, cam, plastik ‘’ şeklinde renkli kalemlerle  yazılar yazdık.





Çöp kovalarını apartmanların girişlerine yerleştirdik




OKULDA DA ETKİNLİKLER YAPTIK

İnsanlarda geri dönüşüm bilincinin olmayışı ve çevre kirliliği sebebi ile bir çok hayvan ve bitkilerin nesli tükenmektedir. Çevreci martılar olarak bu konuya dikkat çekmek için okulumuz bahçesinde bir sergi düzenledik.










Okuldaki yiyecek atıklarının düzenli olarak hayvan barınağına ulaştırılmasını sağladık.
Belediye görevlileri ile iletişim kurarak, her gün okulumuzda atık haldeki gıda maddelerinin çöpe gitmek yerine evsiz hayvanlara ulaştırılmasını sağladık.
 


 OKULUMUZDAKİ ATIKLARI AYRIŞTIRIP GERİ DÖNÜŞÜM DEPOLARINA GÖTÜRDÜK



Okulumuzdaki plastik, kağıt, metal ve cam gibi atıkları topladık. Bu atıkları geri dönüşüm deposuna götürdük ve atıkların doğaya kazandırılma işlemini gözlemledik.






Atıkların tekrar kullanılabilir hale gelmesini olay yerinde izledik. Depoda çalışan mühendis ve diğer görevlilerden bilgiler edindik.














A

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder